(...)

(Glenn Gould szerint érthetetlen, miért tapsol a közönség a koncert elején, amikor bevonulnak a zenészek. Bejönni -ugye- még nem akkora teljesítmény. És mi van akkor, teszi fel a kérdést Gould, ha a tapsot követően a karmester letolja a nadrágját, és a hátsóját mutatja a közönség felé, ami épp az imént tapsolta meg. Vagy egyszerűen csak gyengére sikerül az előadás, a közönség meg jó előre megtapsolta! Erről beszéltem tegnap este a hangverseny előtt a balomon helyet foglaló Pilinszky-forma (ősz haj, ovális arc, sötét zakó, fehér garbó, fekete mellény) öregúrnak, aki szükségét vélte szóba elegyedni velem. Kíváncsi voltam, ezek után tapsol-e a bejövő zenészeknek (én sosem tapsolok). És az öreg szemlátomást zavarba jött: tapsra emelte a kezét, de nem tapsolt.)

Címkék: (...)