(...)
Jut eszembe, Tim Harford Az alkalmazkodás logikája című könyve számos példát sorakoztat föl demonstrálandó, hogy a felfedezés, a kísérletezés, a próba-szerencse alapon történő szelekció a piac legnagyobb erénye. Vagy ahogy Kornai fogalmaz: "A kapitalizmus lehetővé tesz száz vagy ezer meddő vagy alig-alig eredményes próbálkozást — hogy aztán egy a száz vagy ezer közül befusson, és roppant sikert hozzon". Harford emellett folyamatosan hangsúlyozza azt, amit Hayek az "adott helyhez és időhöz kötött egyedi tudásként" jellemez. Minden valódi felfedezés a "frontvonalon" történik. Az alkalmazkodás (felfedezés, kísérletezés, szelekció) sikere azokon múlik, akik helyben vannak. Az "átfogó kép" csak önámítás: a piac állapota épp úgy nem látszik a műholdképekről, ahogy a felkelők sem látszanak egy távoli ország hírszerzésének radarjain. A szükséges információ helyben van. A piac sikere pedig éppen abból fakad, hogy a helyben lévő releváns információt idővel valaki mindig kiszúrja, és lehetősége van abból profitálnia.