Howard Zinn politikai színháza

zinn.PNGHoward Zinn darabjai jobbak, mint amire számítottam. Színdarabnak álcázott didaktikus észosztás helyett egészen szórakoztató szövegeket kaptam. Persze észosztás is akad bennük azért; leginkább a Marx visszatér darabban (nem politikai elfogultság), kisebb elánnal az Emmában. Az Emma egyik-másik jelenetén nagyokat derültem. Pl. amikor Sachs kávézójában Vito bolondozva, és nem kevés öniróniával, azt mondja (és akkor muszáj lesz idéznem): "A kapitalista válság marxi elmélete szerint a gazdagokon egyre inkább elhatalmasodik a székrekedés, a szegényeknek egyre kevesebb jut enni, így a szennyvízcsatornák kiszáradnak. Ekkor én és csatornamunkás társaim, az igazi proletariátus, felkelünk (drámaian feláll)... kiemelkedünk a drekből...". (A kötetet a Könyvmecénás oldalról rendeltem meg, még mielőtt az megjelent volna, így a könyvben szerepel a nevem, mint a könyv megjelenését támogató. :D)